LEZGİYİZ
  TARİHTE LEZGİSTAN
 
Tarihi haritalarda Lezgistan
"Azerbaycan" - - komşu İran bölgesi adı çalınan ile Türk pala halk eğitim yardımı ile 1918 yılında kökenli bu insanların tüm Ermeniler, Lezgiler, Talysh, Avarlar, vb -, varlığını her yıl aktif Doğu Kafkasya'nın yerli halkların tarih ve kültür ödüllendirilmesi ilgilenmektedir Türk göçebeler, XI yüzyıldan daha önceki Orta Asya çöller steplerinden bölgeye göç eden ilk kabilelerinin soyundan gelen tarihsel ve kültürel yağma bir nesne oldu. Bu bilinen bir gerçektir, ancak, Azerbaycan Şirvan ve Mugan yerlilerin etnik grupların tarihsel vatanı varlığını inkar eden egemen Türkler karışmaz. Aynı zamanda resmi Azerbaycan tarih onların çoklu bin yıllık tarihin cumhuriyetin önemli kilometre taşları değil sadece otokton halklar "yoksun", bu halklar, kendi tarihi ve kültürü hakkında sadece sessizdir. Toprakları ele geçirdikten sonra olduğu için yüzyıllar, oluşan yaşayan ve Türklerle hiçbir ortak, Azerbaycan var ve onların tarih, bilim, kültür, tarih seçkin şahsiyetlerinden gasp milletler geliştirdi. Neyse ki, dünyanın nasıl prishlost Kafkasya kanıtlamak için sayısız arşiv ve tarihi belgeleri kurtuldu Türk ve Ermeni varlığı, Talysh Lezghian, topraklarında Avar devlet, Azerbaycan Cumhuriyeti artık bir parçası. Belgeler arazi Doğu Trans tarihsel sahipliğini onaylayan, aynı zamanda bu toplum kuruluşlarının sınırlarını özetleyen sadece de vardır. Bu konuda yapılan bir çalışmada, en tarafsız kaynak, Avrupa haritacılık XVIII-XIX yüzyıl rolü çok önemlidir. O zaman kalan kartların tam Azerbaycan devletin propaganda mitleri ortaya.


 

Nehir Samur her iki tarafındaki toprakları işgal, Kafkasya, siyasi, tarihsel ve coğrafi bölge - Bugün Lezgistana gösteren haritalar bakıyorum. Azerbaycan modern bilimin bu topraklarda Lezghin devletlere varlığı, ancak terim sadece inkar etmeye çalışır "Lezgistan." Devlet desteğinin avantajlarından yararlanarak, Bakü bilim adamları düzenli Derbent Lezgin, Kabala, Kuba ve diğerleri, şehrin tarihi eklenen hangi eserlerini yayınlamak "Azerbaycan'ın tarihsel toprakları."

Doğu Kafkasya, 1728 Haritası


20 yıllarda olduğu Prusya coğrafyacı, - 1728 yılı tarihli haritanın, yaratıcısı, Johann Gustav Herbert olduğunu.Rusça hizmet XVIII yüzyılda ve Hazar seferi (1722-1723 gg.) İller sırasında fethedilen Rus İmparatoru Büyük Petro eşlemek. Bu harita üzerinde ayrı bir bölge Lezgistan Samur nehrinin her iki tarafındaki toprakları işgal gösterildiği gibi. Eğer sınır görebileceğiniz gibi Lezgistana mevcut Güney Apsheron için Dağıstan'ın dağlarında kuzeye uzanır. Ülke içinde Lezghin ve Derbent olan - Kuzey Lezgistana, tarihsel dönem boyunca ulusal devletleşme Lezghin ayrılmaz bir parçası önemli bir savunma karakolu. özellikle dikkat Dağıstan adı altında bölgenin harita üzerinde varlığına dikkat edilmelidir. Gördüğünüz gibi, Dağıstan bu idari-bölgesel birimler ve coğrafi ve etnik olarak farklı bir eğitim temsil düşündüren, kuzey komşusu Lezgistana olduğunu.Lezgistan şimdi Rusya ile Azerbaycan arasında uzun süredir devam eden bölünmüş etnik sınırları, ayrı bir dağlık Kafkas ülkesi oldu. Rusya özerklik Lezgiler bir tür ise Böylece, Azerbaycan kelimesinin Lezgistan yasaklandı. Ancak olarak, ve hakları Lezghian insan birçok.


 

Bu da 20 en not edilmelidir. Topraklarında XVIII yüzyılın Lezgin Hacı Davud Myushkyurskogo, cetvel Myushkyura ve Şirvan önderliğinde Lezgistana tek egemen bir devlet restore edilmiştir. Daha sonra aynı bölgede Kubinskoe ve Derbent Hanlığı Ahtynsky (Ahtsahsky) Magal, vb gibi kamu eğitim Lezghin baskın etnik işletilmektedir Bu gerçekler zemininde karşı tarihsel toprakları Kafkas Türkleri sağlamak için Azerbaycan topraklarının Lezgistana tarihçilerin saçma girişimleri. Görünüyor 
Son zamanlarda, Azerbaycanlı tarihçiler daha da genişlettik, "bölge iddia" ve Küba-Lezgin Derbent Hanlığı bildirmek için aktif girişimlerde bulunmak "Azerbaycan." Ancak, tarihin herhangi bir aşamasında "Orient Tarihi", Fath Ali Han, Azerbaycan (Kafkas Türkleri) Küba-Derbent Hanlığı çalışmaya göre olamaz. "(Derbent, Kuba Hanlığı. - NM) Bunun büyük bir çoğunluğu, konu Lezgiler ve diğer Dağıstan halkları sundu ve onun ana ikamet Derbent idi. Güncel olaylar, Ebu'l-Hasan Golestane Fath Ali Han, servis 10 bin tufengchi "Lezgin adamlar" (e-dzhavanan Lazgi) "(geç Orta Çağ ve modern zamanlarda Orient. T. III. Doğu Tarihi oluştuğunu yazdı ... XVI-XVIII yüzyıllar M.: "Doğu Edebiyatı", Bilimler Akademisi, 2000) gerçekleri Yukarıdaki harita, Herbert bir Latin sürümünde teyit edilebilir - «Maris Caspii Littori occidentali arası Fluviorum Wolgae ve Kur Ostia» (Volga ağızları arasında Hazar Denizi'nin «batı kıyıları ve Tavuklar ").
 

Bu da 20 en not edilmelidir. Topraklarında XVIII yüzyılın Lezgin Hacı Davud Myushkyurskogo, cetvel Myushkyura ve Şirvan önderliğinde Lezgistana tek egemen bir devlet restore edilmiştir. Daha sonra aynı bölgede Kubinskoe ve Derbent Hanlığı Ahtynsky (Ahtsahsky) Magal, vb gibi kamu eğitim Lezghin baskın etnik işletilmektedir Bu gerçekler zemininde karşı tarihsel toprakları Kafkas Türkleri sağlamak için Azerbaycan topraklarının Lezgistana tarihçilerin saçma girişimleri. Görünüyor 
Son zamanlarda, Azerbaycanlı tarihçiler daha da genişlettik, "bölge iddia" ve Küba-Lezgin Derbent Hanlığı bildirmek için aktif girişimlerde bulunmak "Azerbaycan." Ancak, tarihin herhangi bir aşamasında "Orient Tarihi", Fath Ali Han, Azerbaycan (Kafkas Türkleri) Küba-Derbent Hanlığı çalışmaya göre olamaz. "(Derbent, Kuba Hanlığı. - NM) Bunun büyük bir çoğunluğu, konu Lezgiler ve diğer Dağıstan halkları sundu ve onun ana ikamet Derbent idi. Güncel olaylar, Ebu'l-Hasan Golestane Fath Ali Han, servis 10 bin tufengchi "Lezgin adamlar" (e-dzhavanan Lazgi) "(geç Orta Çağ ve modern zamanlarda Orient. T. III. Doğu Tarihi oluştuğunu yazdı ... XVI-XVIII yüzyıllar M.: "Doğu Edebiyatı", Bilimler Akademisi, 2000) gerçekleri Yukarıdaki harita, Herbert bir Latin sürümünde teyit edilebilir - «Maris Caspii Littori occidentali arası Fluviorum Wolgae ve Kur Ostia» (Volga ağızları arasında Hazar Denizi'nin «batı kıyıları ve Tavuklar ").
 

Yukarıdaki harita, 1728 Latin sürümü

Bu harita üzerinde açıkça sınırları Lezgistana onların Hazar Denizi ve Apsheron Yarımadası Büyük Kafkas sıradağlarının kuzey-güney streç gidin doğuda Kura Nehri'nin batı ulaşmak olduğunu göstermektedir.Lezgistana içinde Kuba, Derbent ve Jar bulunmaktadır. Özellikle dikkat Aras ve Kura kuzeyindeki alanlar "Azerbaycan" olarak belirlenmiş değildir gerçeğine dikkat edilmelidir -. Kura ve Aras arasındaki bölgede Karabağ alır ve Kura Lezgistan ve Şirvan sol kıyısında işgal Doğu Kafkasya alanlarının Bu yerelleştirme Prusya haritası 1856 yılında mevcut (Besteci:. Grassl, J. (Joseph) Yine Lezgistan böylece Küba ve kuzey Derbent bulunan tüm ilçe kapsayan il ve Shamakhi tüm kuzey kesiminde işgal, Samur her iki kıyısında kaplayan bu kez daha bu alanların gerçek kökeni gösterir. Lezgin insanlar. Burada yine biz Güney Kafkasya'da hiçbir "Azerbaycan". mevcut AR Lezgistan, Şirvan ve Karabağ işgal toprakları görmek, ancak Aras kuzey kıyısında Kuzey Fars illerin adlandırma, elbette yoktur.




 Doğu Prusya Kafkasya, 1856 Haritası 

Yukarıdaki bilgiler çıkarılacak sonuç sorguladı edilemez: 1) Lezgistanom yüzyıllar altında Absheron için Derbent gelen doğu Transkafkasya geniş alanlar anlamına geliyordu 2) Tarihsel toprak mülkiyeti Lezgistana Kafkas Türkleri dışladı. Bu toprakları, XIX yüzyılın başına kadar, giderek Lezghian devlet Maskut Myushkyur, Alpan, Al-Lakzi, Şirvan, Kuba, içinde yerleşmiş terimi "Azerbaycan" Doğu Kafkasya topraklarında genişletmek vermedi 3).



 

Sosyo-ekonomik ve kültürel kalkınmasına Lezgistan Erken XIX yüzyılın sonunda Rusya'da Lezgin arazi girme. Halkımızın ekonomik ve kültürel gelişimi tercih ve Türk ve İran yönetiminin bu kurtulmak. XIX yüzyılın 30-ler. askeri birimler ve yerel nüfus tarafından dağlarda stratejik yolların yapımına başladı. Ahtynskaya askeri yol, XIX yüzyılın 40-ler yürütülmektedir., Transkafkasya ile Güney Dağıstan bağlanması. Resident. 1847 yılında Hnov Halafat Ali üç yıllık Ahtynskoy yolda onların sert iş için bir altın madalya kazandı. Transkafkasya ile güney Dağıstan'da bağlayan antik yol anılıyor. Özellikle, örneğin Akhty-Nuh-Bakü-Derbent Akhty-Nuha, oh-size-Kubastaraya Chamakh-Bakü Kasumkent Küba, Bakü, vs 1864 yılında Kafkas Savaşı'nın sona ermesiyle birlikte, vali Dağıstan nüfusunun teslimat salınan "olduğuna işaret ederek, Kafkasya'nın Dağıstan halkına temyiz bir nüfusun Gürcistan'a yol açtı ki, ticaret ve ticaret yapması hakkını tanımaktadır ile işe, arazi ve ormanlar, nüfusun malıdır Jaro-Balakan, Sheku, Şirvan, Küba, Derbent ve diğer topraklarda ... "[8]. Derbent çok daha erken, o zaman Güney Dağıstan'da üretim önemli bir merkez oldu. Pers seferi komutanı General Zubov adına 11 Mayıs 1796 General Savelyev arasında raporunda Derbent 30 ve 115 ipek-pamuklu dokuma fabrikası olduğunu söyledi. Şehir sekiz fabrikaları değirmenlerinin vardı. 80 bayi, kervansaray üç aittir 420 mağazaları vardı. Botla Hollandaca duka, Rusça gümüş ruble, küçük bakır sikke ve kağıt para ve Şirvan ve Küba Abas vardı. XIX yüzyıl önce uzun Derbent ile birlikte. Yuzhdage zanaatkârlar ve sadece ve o kadar çok kendi ihtiyaçları için değil, piyasada çalışmış zanaat ve el sanatları merkezlerinde çarpıyordu. Birçok endüstride, yazlık sanayi Lezgiler mükemmele ulaşmış ve iyi quadrupeds oldu. Lezgin zanaat ürünleri sağlam ve iyi hazırlanmış. Yaygın olarak halı üretimi, kilim, dzhurabov, elbise ayakkabı, şapka, gerekli tarım, ev eşyaları, bıçak yapımında geliştirilmiştir. Halı zanaat tüm bölgelerde Lezgistan geliştirilmiştir. Küba ilçesi Lezgin İnce ve kalın halı son derece orijinal ve güzel desenler farklıydı. Bu Azerbaycan ve Dağıstan'da sumak üretimi çoğunlukla neredeyse yapılmış değildir Lezgiler ve Azerbaycan ve Dağıstan sumak geri kalanı lezginoya konuşan halkların bulunur. [35] Güney Dağıstan'da halı üretim merkezleri selenyum Mikrakh Choki-Pirkent, Akhty, Rutul, Gilyar, Mage-ramkent, tavuk, Kabir Zizik, Kurkent, Kara-Cure, Jaba, Kaladzhuh, Havyar, Hkem, Shtul, Kintsik, Huchni, Archytas olduğunu , Khalach, Mezhgyul ve diğerleri. Bu güney Dağıstan'da orada kadınların yüksek kaliteli halı, sumak uzanan yün kakih-nibud ürün üretilen olmayan hiçbir köy idi ve dzhurabov yün ipler biten söylemek güvenlidir. Lezgin tüylü halılar ve sumak genellikle Paris, Brüksel ve diğer yerlerde uluslararası fuarlarda sergilenen ve altın madalya ile ödüllendirildi. [35] XIX yüzyılda Lezgiler yılında kapsamlı kalkınma. Alınan maden üretim: dövme ve silah yanı sıra, sanat-metal. IV yüzyıllar - metal işleme makineleri gibi arkeolojik tarafından kanıtlanan eski zamanlardan beri Lezghins, kazı VI ilişkin Makinskaya toprağa gömü (eski Dokuzparinsky District) bulur biliniyordu. M.Ö. Demir ve bronz süs eşyaları ile birlikte, belirli bir zamanda, bu malzeme dayanarak yaygın kurşun ve Kafkasya'nın diğer anıtlar için benzersiz olduğunu kalay, alaşım süsler kullanılmıştır. Daha sonra, Orta Çağ'da ve sonrasında eşzamanlı sanatsal ve dekorasyon teknikleri ve metal ürünleri süs formları geliştirme gümüş ortaya çıkması ile. Döküm üretim Kuruş, Mikrahe, Hlyute ve diğer Lezgin köylerde var. Demirciler her köyün Lezgin vardı. Onlar tarım alet ve ev eşyaları üretimi yapan edildi. Ürünler dövüyordu balta, orak, tırpanlar, çapalar, bıçaklar, atlar, cıvata, kancalar ve maşa kalp, şeker maşası, farklı biçim ve amaçlar için hamur bıçaklar kazıma için küçük bir spatula, vs Nallar Erken XIX yüzyıl - XVIII sonunda. metal silahlar ve sanat-metal üretimine tahsis. Şek. 8.11. Kadının kemer tokası: gümüş, yaldızlı, telkari, salça, pul, renkli cam. Silah iş çevresinde, çeşitli sanat ve mücevher üretimi siyah, fildişi, altın kakma, vb altında gümüş süs silahları ile ilişkili Esnaf önemli sayıda vardı el sanatları gümüş takılar, Binbaşı merkezleri, köy Kyusnet, Mr Küba Kusary ilçe Akhty, Kaka, Tsakhur Samur İlçe Havyar Zengin Koysun, Kuchhyur Kyurinskogo İlçe sayılır. In "Asari-Dağıstan" Haji-Magomed-Ali adında akıllı silah ve kuyumculuk sel.Koysun bu Kyurinskom İlçe edilmiştir bahseder. Bu usta tarafından yapılmış Gun, Kırım'da yaşayan silah ünlü ustası Hacı Mustafa, ayırt edilemez oldu. [33] Metaller ve mineraller İşleme Küba, Kusari, Şeki, Nukha, Gyanzhe, Ahtah, Riche Ashagi çelik, Koysune, Goa, havyar, Kuchhyure, tavuk, Bushi-mahi, Arkite, Tsilinge, Makheri, Tselyake, Tsnale, Kushtille geliştirilmiştir , Kuge, Kuyarike, Kharadzha, Aşağı-Maki, vs Soğuk çelik s.Ikra Kyurinskogo İlçesi'nde üretilmektedir. 1850 devletlerin raporu Derbent valisi: [36] "kökboya sonra (doğal saç boyası) Derbent ilçesi ve Kyurinskom Hanlığı harika soyunma Asya silahlar". Koyun ve Güney Dağıstan yerel tüketim sakinleri için soyunma deri uzun zaman alır. Palto, şapka, mont, terlik, ayakkabı, çanta çeşitli, kemer, vs ustaca yerde ele koyun derisi, deri, yapılmış. XIX yüzyılın ikinci yarısından beri. Ah-size köylerde, mikro, Kara-Cure, Kasumkent, Gil, vb Khazri Altın iplik nakış, saten, boncuk veya basit desenli dikiş ile para kazandı. Lezgiler "Sarma", neredeyse tüm Lezgin köylerde özel ustalar üretti, yapım ve "bufta" gibi altın ve gümüş iplik örgü dokuma zevk. Antik çömlek köy Kala Ispik, Myugyug, Enikent Küba ilçe, Salyan, Gezergent, Ispik Kyurinskogo İlçe Samur Cahul İlçe sürdürdü. Lezgin sanatlar Birçok ürün April 1912 yılında Temir-Han-Şura düzenlenen ilk bölgesel tarım ve el sanatları sergi sunuldu. [35] Güney Dağıstan'da kaleleri, konut binaları, camiler, köprüler, vb şeklinde görkemli anıt geride yetenekli masonlar, yaşadı Yetenekli ve usta woodcarvers mıydı. Şek. 8.20. Ahtsah. Ustalıkla Abdülhamid Hacıyev dokular üretmek. Şek. 8.21. Ahtsah. Atölye Abdülhamid Hacıyev halı üreten. Güney Dağıstan halkının diğer önemli ve antik işgali özellikle hayvancılık, koyun oldu. 1899 yılında, ilçe hayvan sayısı 177.967 Kyurinskom başkanları, ve Samur 330.005 yılında, Dağıstan hayvancılığın toplam sayısının% 35 olduğunu. Kyurinsky ve Samur County dahil vergi müfettişi Kyurinskogo sitesinin raporda, bu ilçede 1907 yılında 400,000 koyun olduğunu, hangi yün 60.000 pound. Gösterir Özellikle köy Samur koyun İlçe ve keçi bazı (bin) idi: Phee - 155 Kuruş - 90, akarsularının, - 30, Rutul - 22.5 Sumugul ve Shi-denir - 20 [36]. 1913 yılında - Samur ilçesinde 1915 yıl 552.020 koyun, keçi ve sığır oldu. Hayvan varlığı ile Samur ilçe (70,900 nüfuslu), sıkıca Dağıstan'da ilk sırayı işgal etti. Karşılaştırma için, ikinci Gunibsky ilçe (70.000 nüfuslu), o 371.000 koyun, keçi ve sığır içeriyordu. [36] Bölgede koyunculuğun geliştirilmesi Dağı'nda Samur güzel mera katkıda Bazardyuzyu, Shalbuzdag, Şahdağ ve Kafkas Dağları'nın doğusundaki diğer mahmuzları yamaçlarında. Kışın - güney üzerinde, yaz aylarında yapılan hayvancılık kuzey yamaçlarında. Dağ geçitleri yoluyla Sığır yollar yalnızca 50-70 km idi. Ancak, XX yüzyılın 50-ler. Bu pastoral karmaşık acımasızca Dağıstan ve Azerbaycan arasında sınır olarak yüksek "Berlin Duvarı" arasındaki tek bir ulusun ereksiyon tarafından tahrip edildi. Ezelden beri Lezgin halklar çiftçi idi. Teknolojisi ilkel tarım (bir demir saban demiri ile ahşap pulluk çiftçilik) olmasına rağmen Highlanders, büyük bir özenle ekilebilir tedavi. Dağlarda ve tarım uçağa Hem sık sık, özellikle bahçe, iklim koşulları bahçe için en elverişli olan ve Güney Dağıstan bahçe içinde yerleşim bir dizi için nüfusun ana gelirleri oldu nehir vadileri, sakinleri ile ilişkilidir. Şek. 8.22. Temir-Han-Şura sergileniyor Artisanal ürünleri Samur County. Raflar üzerinde: Halı, kilim, testiler, yıkama, metal çekmeceler, kumgans, tepsiler, bakır-damgalı eşyaları, seramik kaplar, kandiller için kaseler, ayakkabı (hitily, dzhuraby), brokar kumaşlar, kadınsı kıyafet (elbise, ceket, giyim örme , şapka). Çoğu köylerde ve dağ düzlemsel Güney Dağıstan'da Bahçe ürünleri ve şarap kişisel kullanım için hem de satılık değil sadece kullanılmıştır. Ekim Devrimi'nden önce, bu dönemde tarım, bahçecilik, hayvancılık, yazlık sanayi ve el sanatlarının önemli bir oranının bir gelişme olduğuna dikkat edilmelidir Rusya'nın Kafkasya dönemi Lezgistan fethi için sosyo-ekonomik kalkınma durumu Özetleme. Şek. 8.23. Temir-Han-Şura sergileniyor Artisanal ürünleri Samur County. Raflar üzerinde: kilim, hurdzhuny, gümüş hançer, monte, bir kemik sapı ile birlikte kılıç, bir gümüş balon, at üzerinde zincir çelik, poponku, kadın giyim. Şek. 8.24. Ile sandıkları Süsler. Khanaga Tabasaran District (XIX c.). P.Debirova çizimi. Şekil. 8.25. Larry ve s sandıkları. Luchek Rutul District (XIX c.). P.Debirova çizim. Bu sürecin çarlığın sömürgeci politikası çok yavaş olmasına rağmen Rusya ile güçlü ekonomik, politik ve kültürel bağların Bina, halkların Lezgistan kültürel büyüme başlattı. XIX yüzyılda. Lezghin kültürünü korumak ve ortaçağ Lezgistan en iyi kültürel gelenekleri ve başarılarını artırmak için. Rus okullarında, tarihi üzerine bilimsel çalışmaların yaratılması, felsefe, filoloji, etik, eğitim, edebi eserin yeni türlerin ortaya çıkması -. Bu dönemde kültürel gelişme Karakteristik yeni tip okullar ortaya çıkması oldu Hasan Alkadari, Etim Emin, Mirza Kazem-Bek, Hacı Seifert nalabdin: akran eğitimcilerin Doğu dili değil, aynı zamanda Rus, Batı dilleri sadece sahip olunan yüksek Lezgiler - Lezgistane XVIII yüzyıl ve XIX yüzyılın sonunda tanınmış alim ve şairleri bir galaksi tarafından vurgulanmış Şirvani, Ruhuna Ali Mirza Ha-san, Tagirzhalvi Emirali, ben büyük bahsetmek istiyorum İşte Ali Emiraslan Genidin, Molla Nuri Migrag Mardan Ahtseg Gazhi, Ch1ilih Abdulga Meade, Mishlesha Bakri Efendi, Ramazan kures Mall vs bulaşmış bilim Abbaskuli Aga Bakikhanov kökenli Tabasarans. Büyük bilim adamı, dilbilimci ve oryantalist Mirza Kazembek oldu. O Derbent, manevi kişinin oğlu 1802 yılında doğdu. Iyi yetenekleri mükemmellik Türki öğrendim Kazembek kısa bir zaman var, Farsça ve Arapça, derin hukuk Doğu ülkelerinin temelleri hakim, retorik, mantık ve Doğu felsefe okumak. Zaten 17 yaşında ilk bilimsel çalışma, "Arapça özet dilbilgisi yazdı." 1820 yılında, babasının Derbent Astrakhan M.Kazembeka gönderildi. Aynı burada gelecek yıl geldi ve genç Mirza. Doğu dilleri üzerine Astrakhan öğretim koşturarak, o sistematik, İngilizce, Fransızca, Almanca ve diğer dillerde okudu. [4] 1826 yılında, öğretim üyesi M.Kazembek "Fars edebiyatı ve Türk-Tatar dilinde" diye fakülte profesörü ve dekan atandı Kazan Üniversitesinde, oldu. Öğretim ile birlikte, o Farsça-Arapça-Türkçe-Rusça Sözlük hazırlanması denetlenir. 1845 yılında M.Kazembek onun halefi M.Topchibasheva, Gence, üniversitenin Fars edebiyatı Bölümü yerlisi oldu Petersburg, taşındı. Giderek onun bilimsel aktivitesi vardır açıktır. O 110 den fazla bilimsel makale yazdı. M.Kazembek büyük Rus Oryantalistlerin tüm galakside hazırlamak için çok şey yaptı. "Senkovsky Kazembek derslerinde ve Rus Şarkiyatçılık oluşturuldu:. Hemen hemen tüm Rus oryantalistlerin yeni nesil öğrencilerin bu akademisyenler veya öğrencilerden birinin müritleri vardı" akademik başarıları nitelendiren, seçkin bilim-oryantalist akademik V.Bartold yazdı Bilimsel makale Rus ve yabancı uchenyhorientalistov arasında M.Kazembeku şöhret getirdi. M.Kazembek üç kez Demidov Ödülü verildi. Çoğu çalışmaları İngilizce, Fransızca, Almanca ve diğer dillerde tercüme M.Kazembeka. M.Kazembek Bilimleri, İngiliz ve Londra'da İrlanda, 1869 yılında kuzey antiquarians ve Kopenhag başkalarının Royal Society, o St Petersburg Üniversitesi fahri doktoru seçildi ve Royal Society üyesi Rus Akademisi karşılık gelen üyesi seçildi. M.Kazembek Petersburg 1870 yılında öldü. Sayısız eser Doğu M.Kazembeka, Doğu'nun siyasi ve felsefi akımların tarihine ayrılmış. Büyük önem iş M.Kazembeka Arapça yazılmış "Mukhtasar-ül-Vikayyat" (Kısa Kanun), ve üç sürümleri oldu. Yazarın kendisi Müslüman fıkıh anlayışında üstün göstermiştir. , "El-Dzharab Mamnuna" yazarı - Temir-Han-Şura, 1912 (Arapça - Mirza Ali el-Akhty Disciple Lezgin filozof ve sosyal aktivist, eğitimci, öğretmen, tarihçi ve şair Hasan Alkadari (1910 1834) bilinen ), "Divan el-Mamnuna" - Temir-Han-Şura, 1913 (Arapça), "Asari-Dağıstan" - Makhachkala, 1929 (Türkçe tercüme Rusça,). Ne yazık ki, ilk iki büyük eser (s. 900 ve 400) Rusça'ya tercüme edilmemiş ve modern okuyucu için erişilebilir değildir. [37] oylandı Erken yıllarda köy G.Alkadari Alkadari Kyurinskogo eski bölge idi. O, o zaman iyi bir eğitim almış, Rusça ve birçok Asya dilleri biliyordu. O, Mirza Ali gibi ilerici görüşlerimizin bir adam, Rus yönelimi savunucusu, yaşam Avrupalılaşma, eğitim tutkulu bir savunucusu oldu. G.Alkadari kişiliği çok yönlü ilgi geniş ve çeşitlidir oldu. Bu çalışmaları son derece seçkin Oryantalistler V.Bartoldrm ve I.Krach banka [38] tarafından takdir edilir bir rastlantı değildir. Uzun yaşamı boyunca Sosyo-politik görüşlerini G.Alkadari gelişti gelişti. [38] Rusya'da kaldıktan sonra Özellikle göze çarpan değişiklikler (1877 olaylarına karıştığı için o beş yıldan fazla kaldı G.Alkadari Spassk eski Tambov eyaleti gönderildi). Burada şair Rus yaşam, kültür ve bilim alışmaları için bir fırsat vardı. Şair tutum değiştirme de şiir koleksiyonunda yansıtılır, "el-Diwan Mamnuna" büyük ölçüde otobiyografik taşımaktadır. Bu önemli eseri olarak hayatı boyunca yazdıkları şiirlerde içerir. I.Krachkovsky haklı dikkat çekti: "Bu kitapta, biz onun hayatta şiire büyük Arap-Kafkas şair gelişimini yargılamak edebiliyoruz" [39]. Kitabında "el-Diwan Mamnuna" ve diğer çalışmaları PAlkadari sürekli belası geri kalmışlık ve cehalet, eğitim dağcıların çağıran Ancak, keskin toplumun ilerleme, insanların iyi ve hızlı yaşam ile ilgili düşünmemeye, feodal hükümdarlar eleştirir. [38] Tembellik gelen bitkisel beyleri, dünyevî işlerde düşünmüyor, ne bir kayıp şahin avı, ne gün meşgul oynarken dama vardır. Onlar, bilgi umurumda mı okuma ve yazma öğretiminde çocuklara? Aynı fikir kitapta ifade edilir, "Asari Dağıstan" (1891): "Dağıstan bölgesinde sık sık geçmişte şiddet ve kötülük galip, adalet ve merhamet uygulanmadı Cetveller ve büyükleri, hırsızlık, soygun, cinayet ve tutuklama kuralı alarak. izin ve yasak arasında bir ayrım yapmadı ... İşte hükümdarlarının parçası bilimi hakkında hiçbir özel bakım, okullar vardı ... "[33]. Bir hümanist olarak, o zenginlikleri göre değil, kendi görünümü ile insanları takdir etmek ihtiyacından bahsetti, ama anlayış ve kişisel nitelikler olarak: Giysi bakma, dostum, biliyorsun , değil yoksulluk tarnishes adaçayı bulutlar güneşi örtmek yok gibi. M. Sadık Çeviren. G.Alkadari, bir şairin randevuya toplumda şairin rolü büyük ilgi gösterdi. O soyut skolastik şiir karşı ve insanların hizmetinde sanatsal ifade koymak için gerekli düşündüm. Şairin bu yönü araştırmacı Z.Geyushev Ekinchi "(" ploughman ", Bakü)" G.Alkadari aktif gazetesi tarafından düzenlenen tartışmalara katıldı "diyor. Özellikle, Hacı Mammadov-Sadig şiirini savunan bir makale, dramatik yazdı eleştirilen aptal şairler yavan, boş, hakaret birbirlerine iftiralarına maruz oluşturmaktadır. Alkadari "insanların ilerlemeye çağıran, toplum hizmeti anlamlı şiir yaratma fikrini savundu. [40] Eğitim ve halkın kültürel gelişimin Destekçi, Rusya'ya ilerici bir rol Lezgistan üyelik gerçekleştirmek Alkadari başında. O, Avrupa-Rusya eğitim bir avukattır. Bu konuya ilişkin görüşlerini ve düşüncelerini şiir ifade "O da ulaştı". [29] Hamd, Rusya'nın da gitti, insanların ilk nefes gerçeği biliyordu. Bizim için, Dağıstan, bilgi-dver açılmıştır Biz çalışabilir, şimdi öğrenebilirsiniz. Uyanık, Lezgiler! Bazı zaman gelmiş, ama kardeşler - Lezgiler uykudan uyanmak değil, çocukların Dağ okumayı öğrensin ...! all around Etrafına bak, kendine bir sürü düşünüyorum. ... Eğer kölelik sopa kişinin adı, oğlum kolayca kazanmak için beklemeyin kişinin unvanı. Eğer eski masalları gibi, devalar üzerine yendi Eğer hayat kurban, oğlum, bir saniye bile tereddüt. mutluluğu kendi kalp doymak Will tek oğlu, insanlar mutsuz olduğunda, özgürlük dolaşmak ve gerçeği ... Bizi burada G.Alkadari ve vasiyetim anımsayalım: "Ben inanıyorum: ezilen halkımın bir gün özgür olacak" - yani nagrobii Memnuna (kalem adı G.Alkadari) yazmak - mezarıma saygı ". Yaratıcılık G.Alkadari değerlendirilmesi, prof.M.Abdullaev yazar, "Hasan Alkadarsky Dağıstan ilk tarihçiler biriydi. Eserleri" Asari-Dağıstan "ve" el-Diwan Mamnuna "Dağıstan ve Kuzey Kafkasya halklarının tarihi öğrencileri için büyük değeri vardır ... onlar yeni bir sürü bilgi var onun için kendi ülkesine öyküsü -.. yabancı işgalciler Highlanders karşı, sürekli cesur ve kanlı bir mücadele rekor VVBartold, I.Yu.Krachkovsky ve diğerleri gibi tanınmış Oryantalistlerin dahil Sovyet tarihçiler, "tanınmış ilerici tarihçi olarak G.Alkadarskogo bağlamak. [41] Başka bir büyük bilim adamı ve halk figürü Abbaskuli Ağa Bakikhanov oldu. A.Bakihanov Tabasaran ailede 1794 yılında doğdu. 1802 yılında ailesi Küba taşındı. Yıllardır A.Bakihanov Fransızca ve Arapça dil, edebiyat ve Doğu felsefesi okudu. 1819 yılında o Tiflis'te Genel A.Ermolovym tarafından davet edildi ve oryantal dillerin tercüman atandı. Iken 1826-1829 A.Bakihanov rm Rus askeri ve diplomatik hizmeti. İran ve Türkiye ile Rusya-İran barış görüşmeleri Turkmenchae ile Rusya savaşlara katıldı. Bu dönemde A.Bakihanov yakından A.Griboedovym ile ilişkili bulunmuştur. Düşmanlıklar ve diplomatik müzakerelere katılım için A.Bakihanov defalarca madalya ile ödüllendirildi, ve sonunda albay terfi etti. 1833 yılında A.Bakihanov Rusya gezisi aldı. O, Moskova ve St Petersburg'a Letonya, Litvanya, Polonya, Ukrayna ziyaret, önde gelen bilim adamları, şairler ve yazarlar, sanatçılar ile bir araya geldi. Bu toplantılar, hem kendisi A.Bakihanov ve zenginleştirilmiş onun tecrübe ve bilgi yazdı. Özellikle o bile Kafkasya'da bilseydim Puşkin, toplantı tarafından etkilendim. O başka bir yazar lezginoyazychnym Ismailbekom Kutkashenskim, Gürcü yazarı G.Eristavi orada muhafaza ile görüştü fazla altı ay A.Bakihanov, Varşova yaşadı. 1834 yılında ev dönerek, yakında istifa edip Küba'da yerleşti. Bu dönemde yerel yetkililerin keyfilik ile ilişkili izleme A.Bakikhanov değişiklikler oluştu. Kısaca 1837 yılında Küba ilinde ayaklanmanın başlamasından sonra, Küba Tiflis'e denirdi. Gibi Savaş Kont Chernyshev I. Nikola Bakana rapor belirtildiği Şek. 8.31. Abbaskuli Aga Bakikhanov. 1794-1847 yıl. A. Bakikhanov "halka yerel yönetimler tarafından duyduğu rahatsızlığı belirtti ve Küba olayın karşı yaptığı eylemleri suçladı". [4] O performans kışkırtıcıları ve aktif katılımcıların belirlenmesi ve cezalandırılmasını yardımcı olmayı reddettiler. Hoşnutsuzluk topladı ve erken 40, reformlar, kendisinin sınıf hak ihlali Hanları Bolşevikler gördü. Çarlık yetkilileri hükümetin ayarını karşı biri olarak A.Bakikhanov bakmaya başladılar. 1848 yılında A.Bakihanov Mekke'ye gitti. Geri kötü ve o gömülü Ba di Fatima (Mekke ve Medine arasında), alanında Şubat 1849 yılında öldü Yolda. En önemli eseri "Gülistan-İrem" ("Cennet çiçek bahçesi"), eski çağlardan beri 1813 Doğu Kafkasya tarihinin genel bir bakış sağlar., A. Bakikhanov kitap Farsça dilinde yazılmış 1841 yılında tamamladıktan sonra yazar tarafından Rusça'ya tercüme. Sasani üstünlüğüne Kafkas Arnavutluk ve onun devlet ile ilgili "Gülistan-İrem" zengin tarihsel bilgi, olarak, Arap, Moğol fatihler, ciddiye bütün Lezgistan ve yabancı fatihlerin Doğu Kafkasya işgali gelişimini nasıl etkilediğini gösterir. O kızgınlıkla İran ve Türkiye arasında ve Vostochnokavkazskih arazi yakalamak yırtıcı savaş, Lezgistan yıkım neden kültürünün gelişmesini engellemiştir yazdı. Orta Lezghin soyluluk geldi, - edebiyatında realist hareket etmek de Ismailbek Kutkashensky (1861 gg. 1806) aitti. 1822 yılından beri Rus askeri hizmet olmuştu erken 40 albay terfi etti, ve sonra - topçu tümgeneral, Rus ve Fransız mükemmel bir komuta ve klasik Rus ve Batı Avrupa edebiyatı derin bir çalışma. 1852 yılında Kutkashensky Mekke'ye gitti ve eve döndükten sonra o Kutkashen Şamahı ve yaşadı. Peru Fransızca yazılmış ve 1835 yılında bu demokratik fikirler, aile içinde yeni ilişkiler bir dizi yansıtan yayınlanan I.Kutkashenskogo hikaye "Reşid Bey ve Saadet Hanım" aittir. Yazar Doğu kadınların güçsüz konumu, Doğu'da aile hayatının ataerkil temellerini eleştiriyor. Tale I.Kutkashenskogo, mutlu bir aile hayatının temeli olarak karşılıklı sevgi teşvik açıkça yaşam ve gelenekler-Lezgi noyazychnyh halklar yansıtır. Öykü yurtseverlik duygusu aşılanmıştır. Doğu Kafkas halklarının yerliler arasında Rus devletine Kafkasya'nın ilhakı sonra askeri konularda dahil pek çok kişi vardı. Birçoğu, I.Kutkashensky gibi, yüksek rütbesine kadar yükseldi - generaller. Balakishi Alibekovich Arablincky (Alibekov) (1828 -. 1902) - Başka Lezgiler, tümgeneralliğe unvanını verdi. Yarım yüzyıl askerlik cesur bir genel vermiştir. Gazetesi "Lezgi habarar" (K 1, 1993), Moskova'da yayınlanan - "Balakishi ırk cesur ve bilge komutanı ve ortak bir askerin ihtiyaçlarını anlayan hassas askeri komutan değil, sadece oldu". O bir askeri kariyer tüm aşamalarında Şirvan, sonra Samurskaya raflar, sonra Abhaz servis ve. Ve haklı tümen komutanı olarak görev aldı ... iki Rus-Türk savaşları katıldı. Savaşta korkusuz genel olarak kahramanlık Sorumlu emir ve madalyaları verildi ve aynı zamanda bir kılıç kayışı ve diğer onur layık görüldü. " Yetenekli komutanı 3 Ocak 1902 öldü. "20 Ocak 1902 - vefat ve beklenmedik haberler onu tanıyanlar kalbini kırmak ... Nice oğlu Lezgin kişi Alibegov-Arablinsky korgeneralliğe teğmeni yükseldi." Hazar - "Alibekov çalışan Balakishi Bakü Gazete şunları yazdı" "Dil ve dağların dümenci Lezghin edebiyat tarihinin kültürler ulusal canlanma bir çağda Etim Emin (1838-1884) vardır - F.Vagabova yazdı -. Kendisine emanet devasa görevin üstesinden gelmek için, Etim Emin iyi tarihsel genel ve somutlaştırmak için vardı tarihsel ve kültürel eğilimler yüzyıl. sanatçı ve insan ruhunun ve yerli kelimenin sırlarının derinliklerine nüfuz sanatına halen emsalsiz, Etim Emin zekice "önümüzdeki zorlukları ile başa. [32] Yönlü Şiirsel İşleri Etim Emin. Düşüncelerini ve hale yüce insan sevgisi, ve tüm çelişkileri ve 1877 yılında anti-sömürgeci isyan olayları ve toplumsal zıtlıkları ile "ölümlü dünya", ve o zaman bütün bu heyecanlı ilerici insanlar ile gündelik hayat Lezgin köyü konu. [38] "Etim Emin yüzyılın tüm ilerici eğilimleri şekillendirir. Karakteri, yetenekli büyük bir yetenek, o sadece önceden belirlenmiş bir yerde ... Lezghin aydın, sanatçı ve onun karmaşık ve çelişkili yüzyılın sözcüsü görüşünüz ruhunun sözcüsü temsil onu almak için zaman edebiyat geldi kitleler şair Gerçek Adı -.. Sevzihana Tsilinga şairin babası Muhammed Amin oğlu Nadir Şah kadro halk milislerinin anda mücadele etti Buka Tsilingskomu argüman, şair-savaşçı, büyük torunu, köyde kadiem Yaldzhuh servis nerede şairin doğduğu . ortaöğretim Müslüman, Muhammed Amin babası öldü ve onun ofisi bıraktı sonra aldı. Yani doğuştan bu Emin yetiştirilmesinde ve eğitim madencilik iyi-off toplumun emlak aitti ". [32] Yaratıcılık Etim Emin derin felsefi nüfuz. "Sanatçının siyasi ve felsefi bakış büyüme - F.Vagabova yazdı - eserleri sergilemek - düşünüyorum Birçoğu, öyle ki tam yansıyan felsefi nedenlerle, Doğu klasikleri ... genelinde yaygınlaştırılacaktır." Fehn dunya "-" Geçici Dünya "," Dunyadiz "-" Barış Dünya gey "." "-" Ey dünya "vb - Dünyanın kulübe ve saraylar bölmektir alegorik görüntü kervansaraylar geçici nitelik doğan uzun görüntüsü, dünyanın geçiciliği tekrarlar. (kurutma dunya), nerede insanlar -. yalnızca dakika misafir Ne halifenin Davud, hiçbir Namrud (İncil'den Nimrod veya Nemrut, Babil kurucusu ebediyete bulamadım bu boşuna itibaren her onlarla sadece beş arshins patiska (kefen) taşıyacak.. Yani Allah'ın lütuf ve onun peygamberi kötüye, çok günahların ruhunu almaya değer mi? ". [32] Etim Emin - dünyevi aşk şarkıcısı. Şiirleri "Efriz", "Güzellik Tamum", "kadın güzelliği tarafından söylenen aşk". Her güzellik için o özel boya, sözler, görüntüler bulur. Emin itaatkar insan ruhunun hassas nüansları aktarmak. Bir örnek [38] şiiri "Güzellik Tamum" dir. Güzel Tamum, Tehlikeli Aliyeva Siz eti alev içine dökülen, keyifli bir zihin dönüyordu ... ... çok yüceltmek değil , yükseklikleri devirmek gurur sakının tüm rastgele. yapmak , Bimbo gençlik , bana hiçbir iz işkence ışık bırakmak değil senin yüzünden duyuyorum. Çeviri Ya.Kozlovskogo. Şek. 8.34. Doğu şair ve düşünürlerinden - (üçüncü sol üst) Etim Emin. "Bu bile tam bir yıl değildi. Kanlı olaylar şairin evi sardı. 1.877, ama 1877 sadece yaz ve sonbahar. Kısa yaz fırtınalı kargaşa, umut ve acı bir hayal kırıklığı, ölü yorgun yetersiz kalmaktadır. Hata riski yoktur, söylüyorlar - F.Vagabova yazar - bu yıl ve ölümsüzlük Etim Emin sorusuna verdi. 1877 Etim Emin önceki olanlar öğretilen değil ne öğretti. Ne kadar o eski yanılsamaların den! - F.Vagabova yazar. - (Masum insan-GA birçok kurbanı çünkü), artık şair bir aziz rüya haline gelmiştir Devrimi ya da darbe (inkilab), bu yüzden son zamanlarda keskin kınadı. "Ölüm nedir mi bu kadar korkunç lanetlemekten ihmal -?! O zavallı payı" Ama "hesaplaşma günü insanların çarlığın ağır boyunduruğu atmak ne zaman gelecek" [32]. "Yıkım, yoksullaşma ve şairin trajik yalnızlığı 1877 olayların bir sonucu olduğunu ve büyük olasılıkla, onun çalışmalarının sivil, devrimci ruhu ödemek için yüksek fiyat. Bir sömürgeciliğe karşı güçlü bir protesto ve ulusal baskının gereği üzerinde ısrar, onun siyasal düşünce Bared inanmak için pek çok nedeni vardır Emin vatanın kurtuluşu için hayatlarını feda etmeye hazır ideal bir adam onayına geliyor: Ktik sa zat1 leşleri hi akvan - Adalat PEA hana Masan ölüm çünkü hiçbir şey - Özgürlük - bizim aziz rüya [32]. Yabancı bir ülkede hayat "takılar" deneyimli Maza eski Samur County, köyün yerlisi - Bu duygu şiir IASA Ali (- 1890 1850) olmadan okumak zordur. Dolaşıp şairin yıllarda "Benim Anavatan", "kötü demek", "gençlik İsteği", "Han", Doğu Kafkasya'nın birçok yerde ziyaret eserlerinde iletti deneyimli, vb [38]. : Şiiri "Anavatan" evlerine bir köklü sevgi, atalar aul, her kulübe, her yolun taş ve kalp [38] yakın bir mezar anlaşılacağı Yatakta yatarken, ben uzun bir yolculuk görmek. bebeğim, benim Anavatan kaçırmayın! yoğun yabancı topraklarda yas üzerine göğsünden yaraladı. Kan - değil gözyaşları - benim vatan bana dökün! Çeviri Yu.Neyman. "Yaratıcılık IASA Ali - G.Gasharov yazdı - ünsüz şiir Molla Nuri (1835-1913) O medreselerinde okudu, Akhty köyünde doğdu adil olmayan bir yargılama sonucunda geçim kaynaklarından mahrum Caught, Molla Nuri sürgüne gitmek zorunda kaldı.. . hayatının bu dönemi şair şiirinde "gurbet" tarif etti, "Hiçbir suç işlediğim bir katil olarak, dört yıl Sibirya'ya sürgüne gönderildi idi". [38] Evden uzak olmak, M.Nuri sevdi aul, arkadaşlarınızla bağlantıda kalın. Bu makalede, Lezgin eğitimci ve Demokrat Receb Amirkhanova (1887-1914 gg.) Molla Nuri ölümü ile bağlantılı olarak gazetesi "Dağıstan Dawn" 1913 yılında çıktı, "Bir Şairin Ölümü" ile kanıtlanır. İçinde yazılmış: [38] "köyde yaşlılık kısa bir hastalıktan yazmaları tüm el ve chityvalis gitti kendi dillerinde kendi ahtyntsam şiirleri ile tanınan Akhty milli şairi Molla Nuri, ... onun insanlar için sevgi ile onun kalp atışlarını öldükten sonra" . Benzer kaderi, ve başka bir şair - Hacı Ahtynskogo.V şiiri "Taigun", "Oğlun", "Gyulemet", "Şarkı" ve diğerleri hayat [38 Geçici geçirilen insanların geri kalmışlık ve cehalet alay, çalışan adamın kasvetli bir oran dedi ]. Kartların Oyna kaptırıp, ve o hat üzerinde pantolonuna koyar, o yavaş yavaş döndü bok parçasına, ben açılacaktır. Çeviri D.Brodskogo. Başka bir şiirinde, acı bir ironi ile "Gyulemet" şair onun görünümünü sadece işgal kendini beğenmiş, narsist geveze bir hiciv görüntü çizer: Subay bir duruş, kader vermiş ve güçlü omuzlar, şimdi aynı saflarda için gitmek şefine, Gyulemet ... Bulunduğu Ahtah gerçek olarak "işaretleyin." Çünkü Sen Süper şiirinde "çocuklar için aritmetik kitabı." Bu Hatırla - çarpım tablosunu bilecek: Eğer iki ve iki, Gyulzada alırsa ellerinizi hemen dört dönüyor. üç çift, Mahmud alırsanız sadece altı alacaktır. şüphesiz her biri bir el ele alırsak, dört, Majid hey, sıkı tut, sekiz tutun. Siz almak On, iki ile beş çarparsak iki kez altı çarpıldığında eğer, olacak sizi yedi kere dokuz, Mavludi, . cebinde tam altmış üç toplamak altmış için - Sekiz kere sekiz raf dört yıl, . ve yaşam elinde bir kadroya sahip olacak Sekiz Dokuz - yetmiş iki, ve biliyorum, ve yaşlılık şarkı kendiniz satın keklik. Ve dokuz kez seksen dokuz almak , bir Yinele kalp, Molla Hacı sevinçliydi izin. Satır Arası çevirisi A. Kardash. Bu aynı yıllarda, Hacı Ahtynskim birlikte (. - 1900 gg 1880) başladı şair Sayad eserlerini oluşturabilirsiniz. O bir köylü ailenin çocuğu olarak Aşağı-Çelik Kyurinskogo eski ilçesinin köyünde doğdu. Gururlu ve cesur Büyüdü. Çocukluk yerli halkın Sayad bilge ve keskin kelime, hikayeleri ve şarkıları seviyorum çünkü. [38] Yakında yetenekli bir kız ve onun bakımı hakkında şarkılar bestelemek başladı. Mirza Muhammed, fakir bir adamın oğlu - onun sınıf arkadaşı Shihragima aşık olduğunda Sayad küçük oldu. Sayad [38] yazdığı gibi Ama zamanın zalim özel, sevgili ayrılır: : Bütün dünya üzerinde, ağladım "hayallerimiz gerçek değil!" Açtım gizli kalp, ama kimse sesimi dinledim. Şek. 8.35. Sayad St1al. 1880-1900 yıl. Sayad arzusuna karşı, zengin için verildi. O genç yaşta öldü. Sayad kaybolmamış şiirleri gösterir göre zaman çirkin uygulamaları, daha sonra markalı gerçekliği karşı çıktı. [38] Dünya baş aşağı dönelim, benim acı sempatik değildi. Ben ağlayamıyordu nasıl kimse benim keder yardım ederken! Keder güç beni terk Keşke nedeniyle ", ama önünüzde başımı [38] ikna asla: çelik lanet büyükleri, kölelik ve baskı zincirleri insanları tutmak ihmalkar mollalar ve ona hitap Sayad, gururla söyledi.
 
   
 
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol